Filter op:
 
Filter op:
Alle
Afspraken
Vergoedingen
Verzekering
Wachtlijst
Reset filter

Wanneer mag of kan Fides geen hulp bieden?

Uitsluitingscriteria Jeugdzorg
  • Fides biedt geen crisiszorg en crisisdienst en heeft geen 24/7 bereikbaarheid. Fides is alleen bereikbaar binnen kantooruren. Wij kunnen geen hulp bieden aan kinderen/jongeren die ernstig depressief of suïcidaal zijn en/of ernstige psychiatrische klachten hebben omdat hiervoor een 24-uursbereikbaarheid wenselijk en soms noodzakelijk is.
  • We werken ambulant en voeren de gesprekken op onze praktijk. Intensieve ambulante zorg in het gezin kunnen wij niet bieden. Wij verwijzen daarvoor naar samenwerkende praktijken.
  • We doen met name zorg die onder de basis GGZ valt, aangezien we geen multidisciplinair team hebben waarin een psychiater of klinisch psycholoog deelneemt. Wel hebben we samenwerking met een kinderarts op gebied van gedragsmedicatie.
Uitsluitingscriteria Volwassenzorg
  • Fides biedt geen crisiszorg en crisisdienst en heeft geen 24/7 bereikbaarheid. Fides is alleen bereikbaar binnen kantooruren. Wij kunnen wij geen hulp bieden aan mensen die ernstig depressief of suïcidaal zijn en/of ernstige psychiatrische klachten hebben omdat hiervoor een 24-uursbereikbaarheid wenselijk en soms noodzakelijk is.
  • We werken ambulant en voeren de gesprekken op onze praktijk. Intensieve ambulante zorg in de thuissituatie is niet mogelijk.
  • Wij verlenen geen hulp bij ernstige verslavingsproblematiek.
  • Voor volwassen bieden we zowel Basis als Specialistische GGZ. In het telefonisch aanmeldgesprek maken we een inschatting de passende hulp kan bieden.

Hebben jullie een wachtlijst?

Voor de meeste zorg die wij bieden, hebben we een wachtlijst. Bel ons altijd voor de actuele wachttijden.
  • Jeugd: ’Voor jeugd variëren de wachttijden. Neem voor actuele wachttijden contact met ons op.
  • Volwassenen: Onze GZ-psycholoog heeft momenteel een wachtlijststop. Wel zijn er mogelijkheden voor psychosociale therapie of coaching. Neem voor meer informatie contact met ons op.
  • Psychomotorische therapie: Er is op dit moment geen wachtlijst voor PMT. Neem contact met ons op voor meer informatie.
  • Coaching: Er is op dit moment geen wachtlijst voor coaching. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Ik heb voor mijn zorgverzekeraar onder andere functies en registratienummers nodig. Kunnen jullie deze verstrekken?

Je vindt onze gegevens hier:
  • Lid Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO);
  • Lid Christelijke Vereniging voor Psychiaters, Psychologen en Psychotherapeuten (CVPPP);
  • Lid Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten (LVVP);
  • BIG-registratienummer 89063773331 (J.M.I. Schouten);
  • BIG-registratienummer 59926877731 (G.R. Jansen);
  • Lid Nederlands Instituut van Psychologen (NIP, registratienummer 224260);
  • NVO Generalist, registratienummer G1025 (J.M.I. Schouten);
  • AGB-code: praktijkcode 94064911, zorgverlenerscode J.M.I. Schouten 94004995.

Ik heb geen geld om mijn behandeling te betalen. Wat nu?

Wij vinden het belangrijk dat je behandeld kunt worden, ook als je niet genoeg geld hebt. Laat het ons weten wanneer je door je financiële situatie de behandeling niet kunt betalen. We kijken samen wat de mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld door hulp via een diaconale organisatie of een aangepast tarief. Soms kan een burgerlijke- of kerkelijke gemeente je financieel bijstaan.

Ik kan niet op mijn afspraak komen. Wat nu?

Geef uiterlijk 24 uur vóór je afspraak door dat je niet kunt komen. Als je niet op tijd afzegt, brengen wij het gesprek in rekening. Onvoorziene omstandigheden uitgezonderd.  

Ik ben gemoedsbezwaard. Wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Heb je geen zorgverzekering omdat je gemoedsbezwaard bent? Dan kun je aan het einde van het jaar de totale factuur indienen bij Zorginstituut Nederland om eventueel een bedrag terug te krijgen. Dit geldt echter alleen voor de gesprekken met een GZ-psycholoog en uren van onderzoek. 
Er zijn geen veelgestelde vragen voor dit onderwerp

Jouw vraag niet beantwoord?

Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? We helpen je graag verder.

Neem contact op